5 دلیل طراحی سایت برای پزشک

طراحی سایت برای پزشک طراحی سایت روانشناسی طراحی سایت پزشکی

چرا طراحی سایت پزشکی؟

چرا طراحی سایت برای پزشک لازم است؟

یکی از پرتکرارترین عبارات مربوط به طراحی سایت که در اینترنت جست‌وجو می‌شود «طراحی سایت پزشکی» است. بسیاری از افراد حتی اگر پزشک نباشند به دنبال طراحی سایت پزشکی هستند و این تنها به دلیل آن است که بسیاری از مردم به دنبال اطلاعات پزشکی موثق هستند. در چنین شرایطی که افراد سودجو دست به طراحی سایت پزشکی یا طراحی سایت روانشناسی با اطلاعات زرد و گمراه‌کننده می‌زنند، چرا یک پزشک یا روانشناس تحصیل‌کرده طراحی سایت روانشناسی یا پزشکی نکند؟

اگر شما هم به عنوان یک فرد تحصیل‌کرده، در فکر طراحی سایت روانشناسی یا پزشکی هستید، در این مقاله دلایلی را خواهیم گفت که شما را در این تصمیم ثابت‌قدم‌تر کند. تا پایان این مقاله از وبلاگ مشکات وب همراه ما باشید. 

آیا طراحی سایت برای پزشک وقت‌گیر است؟

بله، طراحی سایت برای پزشک تا حدودی وقت‌گیر است. طراحی سایت برای پزشک فرآیندی است که مراحل زیادی را در بر دارد. از این مراحل می‌توان به جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی خدمات پزشک، ایجاد تمی که نشان‌دهنده برند پزشک، اطمینان از رعایت مقرراتی مانند حریم خصوصی بیمار و در نهایت آزمایش وب سایت برای اطمینان از عملکرد خوب آن در موارد مختلف اشاره کرد.

در طراحی سایت برای پزشک چه اطلاعاتی باید گنجانده شوند؟

یک از اولین و اساسی‌ترین سؤالات درباره‌ی طراحی سایت برای پزشک این است که کدام اطلاعات برای قرار گرفتن در سایت واجب هستند. این اطلاعات می‌تواند در وب سایت هر پزشک، به خصوص با توجه به تخصص او متفاوت باشد، اما به طور کلی اطلاعاتی که هر پزشک باید در سایت خود داشته باشد به این شرح است:

  • رزومه و تخصص‌ها
  • چگونگی نوبت‌دهی
  • خدمات ارائه شده
  • اطلاعات تماس
  • ساعات کار
  • نشانی
طراحی سایت برای پزشک
طراحی سایت روانشناسی 
طراحی سایت پزشکی

چرا طراحی سایت برای پزشک ضروری است؟

این بخش از مقاله که وعده‌ی آن را در مقدمه نیز دادیم، مهم‌ترین بخش آن است. در این بخش خواهیم گفت که چرا طراحی سایت برای پزشک ضروری است و برای ثابت شدن این ادعا دلایل محکمی نیز خواهیم آورد:

  • اولین دلیل واجب بودن طراحی سایت برای پزشک داشتن یک حضور آنلاین است. شما به عنوان یک پزشک باید در معرض دید کاربران و بیمارانی باشید که در اینترنت به دنبال پزشک یا خدمات پزشکی هستند. این حضور آنلاین به شما فرصت می‌دهد بخش مهمی از بیماران بالقوه را در اینترنت جذب کنید و از دست ندهید. شما می‌توانید به سایتی که طراحی می‌کنید به چشم یک مطب کوچک ۲۴ ساعته با یک منشی نگاه کنید. با کمی فکر کردن به این مثال متوجه می‌شوید طراحی سایت برای پزشک چه قدر مهم و ارزشمند است.
  • دومین دلیل اهمیت طراحی سایت برای پزشک دسترسی داشتن به او است. شاید شما هم زمانی را به خاطر بیاورید که نه تنها پیدا کردن پزشکان معتمد و حاذق در نبود اینترنت کار بسیار سختی بود، بلکه پیدا کردن شماره‌ی تلفن و نشانی مطب این دکترها نیز بسیار سخت، وقت‌گیر و گاه حتی نشدنی بود. چنان که در مورد قبل نیز اشاره شد، طراحی یک سایت برای یک پزشک مثل داشتن یک نشی ۲۴ ساعته است. نشانی، اطلاعات تماس، ساعات کار مطب و خدمات پزشکی که در مطب شما ارائه می‌شوند همواره در دسترس کسانی است که به وب سایت شما مراجعه کنند.
  • سومین دلیلی که طراحی سایت برای پزشک را ضرورت می‌بخشد، ایجاد امکان رزرو نوبت به صورت آنلاین است. پزشکان می‌توانند با ترکیب یک سیستم رزرو آنلاین نوبت با یک سایت پزشکی هم به کار کارکنان مطب و هم به کار مراجعه‌کنندگان و بیماران سرعت و سادگی زیادی اضافه کنند. با این کار می‌توان از حجم کار کارکنان مطب و کارهای اداری به طرز چشم‌گیری کاست. این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که پزشکان را مجاب می‌کند برای خود یک سایت طراحی کنند.
  • چهارمین دلیل اهمیت طراحی سایت برای پزشک، بالا بردن دانش پزشکی افراد معمولی جامعه است. کافی است در شبکه‌های اجتماعی چرخی بزنید و با انبوهی از اطلاعات نادرست، زرد و بدون مرجع علمی مواجه شوید. شاید در دیگر زمینه‌ها بتوان از این اطلاعات نادرست چشم پوشید، اما اطلاعات گمراه‌کننده‌ی پزشکی می‌توانند به قیمت جان افراد تمام شوند. شما به عنوان یک پزشک می‌توانید با طراحی سایت اطلاعات ضروری پزشکی را در قالب مقالات یک وبلاگ به کسانی برسانید که به آن نیاز دارند. این کار می‌تواند بر اعتماد بیماران به شما اثر مثبت بگذارد، بخشی از وظیفه‌ی اخلاقی و حرفه‌ای شما را در بر بگیرد و حتی تأثیر خوبی بر سئوی سایت (Search Engine Optimization; SEO) داشته باشد.
  • پنجمین دلیلی که طراحی سایت برای پزشک را واجب می‌کند، امکان مشاوره پزشکی مجازی است. اگرچه پزشک باید بیمار را از نزدیک ببیند، نبض او را بگیرد، تپش قلب را گوش کند، فشار خون را اندازه بگیرد و … ، اما در بسیاری موارد افراد به مشورت با یک پزشک احتیاج دارند و به هر دلیلی به هیچ پزشکی دسترسی ندارند، می‌تواند به صورت مجازی نیز انجام شود. طراحی کردن یک سایت برای هر پزشک به او امکان می‌دهد به بیماران مشاوره پزشکی مجازی بدهد و در صورت لزوم از آن‌ها بخواهد به شکل حضوری به مطب مراجعه کنند.
  • ششمین مزیت و دلیل طراحی سایت برای پزشک امکان تعامل، ارتباط و گرفتن نظرات مراجعان است. اکنون که اینترنت در زندگی همه‌ی ما نقش مهمی یافته است، کمتر کسی بدون خواندن نظرات درباره‌ی یک محصول یا خدمت، آن را انتخاب می‌کند. خواندن نظرات دیگر مراجعان درباره‌ی یک پزشک قبل از مراجعه به او نیز از جمله‌ی کارهایی است که دیگر کمتر کسی انجام نمی‌دهد. شما با طراحی یک سایت به بیماران و مراجعان پیشین امکان می‌دهید که نظرات خود را درباره‌ی شما و نحوه‌ی کارتان با دیگران به اشتراک بگذارند. این کار اثر بسیار خوبی در ایجاد اعتماد افراد به شما به عنوان پزشکی حاذق و معتمد دارد.

اینستاگرام ما را دنبال کنید : meshkat.web@

آنچه در بخش‌های قبل این مقاله خواندید پاسخی به پرتکرارترین پرسش‌ها درباره‌ی طراحی سایت برای پزشک بود. همچنین تلاش کردیم مهم‌تری مزایای طراحی سایت برای پزشک را با شما در میان بگذاریم تا اهمیت این اقدام را در حرفه‌ی خود دریابید. اکنون اگر تصمیم دارید طراحی سایت پزشکی یا طراحی سایت روانشناسی کنید، مشاوران ما در گروه مشکات وب در خدمت شما هستند تا پاسخ هر سؤال دیگری را در کوتاه‌ترین زمان بدهند و با بهترین قیمت و کمترین زمان ممکن طراحی سایت پزشکی یا طراحی سایت روانشناسی شما را قبول کنند.