مشکات وب
منو موبایل

مشکات وب

10 ابزار آنالیز سایت

آنالیز سایت
آنالیز سایت

آنالیز سایت همیشه موضوعی بحران برانگیز برای اکثری از مالکان سایت ها بوده است. اکثر آنان در پی شیوه هایی می باشند، تا بتوانند آنالیز سایت خویش را دقیقا انجام دهند. ولی گوگل وبمستر شایسته ترین ابزاری می باشد که به شما یاری می نماید، تا آنالیز صحیح و دقیقی از مراحل پیشرفت وب سایت خویش داشته باشید.
ولی گاهی اوقات شما در پی ابزاری می‌باشید که در یک خصوصیت خاصی، داده های دقیق تری را نیز به دست بیاورید. فهمیدن مراحل حرکت وب سایت، به شما در چینش استراتژی بازاریابی اینترنتی یاری بخش زیادی می نماید.

از این رو بایستی تماما دقیق و حساب گردیده در seo جلو بروید. تحلیل وب سایت یکی از اصلیترین موردی میباشد که می بایست آن را مدام دنبال کرده و انجام دهید. ابزارهای متعددی برای آنالیز سایت موجود است که ما می خواهیم تعدادی ابزار آنلاین را که مجانی می باشد را به شما معرفی کنیم. 

  1. The Web Checker 

این ابزار آنالیز سایت به شما یاری می نماید، تا سایت ها را برای دلیل هایی مانند seo، کارایی، پیاده سازی گوشی، امنیت و عملکرد نیز مورد نظارت دقیق قرار دهید. ولی امکان دارد همه ی این ابزارها خروجی و مقصود یکسانی داشته باشند، البته برای seo کاری نیاز میباشد که وب سایت خویش را دقیقا با همه ی این ابزارها تحلیل نماید. 


آنالیز سایت
آنالیز سایت

 این ابزار آنالیز سایت اکثری از فاکتورهایی که در تحلیل وب سایت نیاز می باشد را دارا است برای مثال: سرعت، مطابق پذیر و بهینه بودن برای تلفن همراه، شبکه های عمومی و امنیت را کاملا نشان میدهد. این شایسته ترین ابزار است تا این پارامترها را بی نقص و به طور دقیق ارزیابی نمایید و در صورت منفی بودن، آنها را بهینه کنید. 

بهینه سازی آنالیز سایت

آنالیز سایت
آنالیز سایت

این ابزار به نظارت بهینه سازی، سرعت وب سایت، شبکه های عمومی میپردازد و به همراه اسکرین شاتی که از مجموع وب سایت شما ارائه می دهد. توصیه هایی هم به خواسته بهبود جایگاه سایتتان در google ارائه می‌دهد. در حقیقت می توان این را یک ابزار تمام کاره بدانیم که در یک بسته seo انباشته شده میباشد.

متا تگ ها اصلی ترین موردی میباشند که google دقت ویژه ای به آنها می نماید، در حقیقت نخستین  جایی می باشند که google آن‌ها را مورد نظارت قرار میدهد و بایستی مجموع نکات و خصوصیت های آن‌ها را دقیق به کار ببرید.

این ابزار به شما کمک می نماید، تا همه ی تگ های مهم که بایستی در کدهای وب سایت خویش به کار ببرید را مورد نظارت دقیق و موشکافانه قرار دهد و آنها را تماما بررسی می نماید.

آنالیز سایت
آنالیز سایت


همچنین بخوانید : 8 مزیت طراحی فروشگاه اینتترنتی

 همگی شما با ورنک شناخت کافی دارید و دست کم برای یک بار هم که شده اسم آن را شنیده اید. یک ابزار آنالیز سایت که به طور دقیق و عمقی به ارزیابی بی نقص وب سایت میپردازد.

در سطح های فراتر و ماهرانه که به شما داده های تکمیلی در مورد قابلیت و امکان مطابقت آن با تلفن همراه، توصیه هایی برای بهتر شدن و اسم دامنه های شبیه نیز ارائه می‌دهد. ورنک یکی دیگر از مشهور ترین ابزارهای مجانی که 75000هزار سایت به وسیله آن مورد پردازش قرار گرفته اند.

  • Lipperhey

ساختار و ظواهر این وب سایت، مشابه به ورنک است و در حقیقت می توان بیان کرد که همه ی داده هایی را که ورنک نمایش می دهد را نیز به شما نشان می‌دهد، البته با مقداری تفاوت که شاید زیاد محسوس نباشد.
ولی وب سایت های متعددی در جهان مشابه به ورنک موجود است. ولی اعتبار آن ها هیچ یک به اندازه این تعداد وب سایتی که معرفی می کنیم شاید نباشد. به هر حال این هم یک ابزار مجانی آنالیز سایت است که قادر هستید از آن به کارگیری نمایید.

  • Bing seo Analyzer

آنالیز بک لینک و پیوند و کلمه های کلیدی و جستجوی آنها، از نمونه کار های مهم میباشد که به وسیله این ابزار آنالیز سایت مجانی انجام می گردد. یکی از خصوصیت های منحصر این ابزار، توصیه هایی میباشد که بوسیله خود آن، برای بهبود سایتتان داده می شود.

  • Nibbler
آنالیز سایت
آنالیز سایت


آنالیز سایت

 این ابزار برای آنالیز سایت شما، 25 میزان را در لحاظ می گیرد و پس از نسخه برداری دقیق آنها، نمره و رتبه ای نیز به سایتتان اختصاص میدهد. علاوه بر این، به شما یاری می نماید تا دقیقا مشکلات هر مورد را آنالیز و رفع کنید.

  • Website Grader


آنالیز سایت

این ابزار آنالیز سایت که به وسیله Hubspot  مورد پشتیبانی قرار میگیرد، بر چهار معیار ذیل تمرکز اساسی می نماید: 

  • کارایی
  • تلفن همراه 
  • بهینه سازی
  • امنیت

این ابزار به شما همه ی نکات نادرست چهار مورد بالا را ذکر می نماید و از این رو شما می دانید چه مواردی را بایستی رفع نمایید.

Ahrefs .10

آنالیز سایت
آنالیز سایت

یکی از مشهور ترین تحلیل کننده های بک لینک و پیوند و آنالیز است. در حقیقت چنانچه می خواهید که بک لینک و پیوند های وب سایت خویش را آنالیز نمایید، شایسته ترین ابزار، این وب سایت میباشد.

 همانگونه که مشاهده نمودید، ساختار همه ی این سایت ها مشابه به یکدیگر میباشد و برخی از آن ها بر روی معیارهای بخصوصی تمرکز بیشتری در مقایسه با سایر دارا هستند.
این به شما بستگی دارد که کدام ابزار را تعیین نمایید، ولی پیشنهاد ما این میباشد که تا جایی که میتوانید از همه ی این ابزارهای مجانی آنالیز سایت به کارگیری نمایید، اما این نکته را به خاطر داشته باشید که بالای همگی این ابزارهای آنالیز سایت، گوگل وبمستر تولز است.

مطالب مرتبط
سئو مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ

سئو مارکتینگ چیست؟

سئو مارکتینگ در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا تفاوت‌ها و ارتباط بین بازاریابی دیجیتال و سئو را […]

6 دقیقه مطالعه مشاهده

مروری بر دیجیتال مارکتینگ: انواع آن، چالش ها و مهارت‌های مورد نیاز

مروری بر دیجیتال مارکتینگ: انواع آن، چالش ها و مهارت‌های مورد نیاز اصطلاح دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به استفاده از […]

6 دقیقه مطالعه مشاهده