مشکات وب
منو موبایل

مشکات وب

همه چیز درباره طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت

طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت

تکنولوژی چنان در زندگی ما جای خود را باز کرده است، که نمی‌توانیم حتی ساعتی زندگی بدون آن را تصور کنیم. به همین دلیل خوب است که دانش خود را در این زمینه بالاتر ببریم و اطلاعات عمومی لازم در این ارتباط را بیاموزیم. لابد شما هم تا به حال عبارت «زبان برنامه نویسی به گوشتان خورده است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که زبان های برنامه نویسی دقیقاً چه هستند، زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت چیست و طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت چطور انجام میشود.

زبان برنامه نویسی چیست؟

تقریباً همه‌ی ما دست کم در دوران مدرسه تجربه‌ی یادگیری زبان خارجی مثل عربی و انگلیسی را داریم. هر یک از این دو زبان رسم الخط، الفبا، نمادها و قواعد مخصوص خود را داشتند تا مفهوم را برسانند. زبان برنامه نویسی نیز چیزی شبیه به همین است. این زبان‌ها راه ارتباطی ما برای فرمان دادن به کامپیوترها است. چگونه نمایش دادن عناوین و سرفصل‌ها، استخراج داده، اضافه‌کردن قابلیت های تعاملی و انجام کارهای ساده و قابل پیش‌بینی تنها بخش کوچکی از کاربردهای زبان های برنامه نویسی است. جاوا اسکریپت، متلب، سی پلاس پلاس، روبی و پایتون از شناخته شده ترین زبان های برنامه نویسی هستند‌‌.

وب سایت فروشگاهی دقیقاً چیست؟

وب سایت‌ های فروشگاهی بسترهایی هستند که به کسب و کارها چه کوچک و چه بزرگ امکان می‌دهند کالا یا خدمات خود را با استفاده از اینترنت بفروشند.

مزایای طراحی وب سایت فروشگاهی چیست؟

با دقت در نحوه طراحی سایت فروشگاهی میتوان کل فرایند خرید را از مرور محصول و انتخاب آن تا پرداخت هزینه و دریافت به مراتب آسان‌تر کرد.
داشتن یک وب سایت فروشگاهی نه تنها وجهه‌ی کسب و کار شما را بهبود می‌بخشد و تصویر بهتری از آن برای مشتریان‌تان به نمایش می‌گذارد، بلکه باعث افزایش اعتبار کسب و کارتان و اعتماد بیشتر و بهتر خریداران نیز می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل این اعتماد این است که پیگیری، شکایت در صورت نارضایتی و بازگشت کالا از طریق مراجع قانونی به سادگی و بدون مشکل تضمین می‌شود.
از طرفی با راه‌اندازی وب سایت زمان پاسخ‌گویی و فروش شما از زمانی محدود مثلاً ۱۰ ساعت در روز و ۶ روز در هفته به ۲۴ ساعت در همه‌ی ۷ روز هفته افزایش می‌یابد.
به راه انداختن وب سایت فروش، خصوصاً طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت (به دلایلی که در ادامه‌ی مقاله خواهیم گفت)، بسیار به صرفه‌تر از داشتن یک دفتر یا فروشگاه فیزیکی است. اجاره بهاء، قبض آب و برق و گاز و حقوق نیروی انسانی تنها بخشی از هزینه‌های سرسام‌آور داشتن یک فروشگاه فیزیکی است.
طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت به شما کمک میکند تحلیل بهتری از میزان فروش و رفتار مشتریان خود داشته باشید و بر همان اساس استراتژی فروش خود را بهبود بخشید.

نحوه طراحی سایت

جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت نیز یکی از همین زبان های برنامه نویسی است. احتمالاً سایت هایی را دیده‌اید که مخصوصاً در صفحه اول خود تصاویر پویا، مولتی مدیا (چند رسانه ای) یا محتوای به روز شونده دارند. همه‌ی این‌ها و حتی بسیار بیش از این با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ممکن می‌شود. جالب است بدانید که برنامه‌نویسان در سال ۲۰۲۳ میلادی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را برای یازدهمین سال پیاپی رایج ترین زبان برنامه نویسی اعلام کردند. انعطاف پذیری بالا، امکان درآمدزایی عالی و فرصت های شغلی پرشمار را می‌توان از مهم‌‌ترین دلایل این انتخاب دانست. این روزها نحوه طراحی سایت با جاوا اسکریپت و طراحی وب جاوا اسکریپت به تنهایی منبع درآمد بسیاری از برنامه‌نویسان است.

آیا طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت به تنهایی ممکن است؟

بله طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت بدون استفاده از دیگر زبان های برنامه نویسی ۱۰۰٪ ممکن است! جاوا اسکریپت امروزه بسیار پیشرفته است. به خصوص اگر یک سایت فرانت اند (front end) با ظاهری زیبا و با عملکرد ساده و کم مد نظرتان باشد؛ یعنی سایتی که مثلاً فقط به متن و تصاویر و شاید یک منوی مودال و موبایل نیاز داشته باشد. شما به راحتی می توانید یک سایت را فقط با html، css و جاوا اسکریپت بسازید. طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت به شکلی کاربرپسند و چشمگیر نه تنها ساده است بلکه ایده خوبی نیز هست زیرا تجربه‌ی خرید مشتری را بهبود می‌بخشد و فروش را افزایش می‌دهد.

آیا طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت معمول است؟

طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت نه تنها در کشورمان بلکه در سطح دنیا به شدت محبوب است. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی ساده و در عین حال پیشرو است که قابلیت‌های بسیار متنوعی نیز دارد. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی پیشرو است زیرا می‌تواند نحوه طراحی سایت را فراتر از قابلیت‌های ایستا و معمول گسترش دهد. با دانستن این نکات میتوان فهمید چرا طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت تا این حد رایج و پرطرفدار است.

طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت چه مزیتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت این است که تمامی مرورگرها از آن پشتیبانی می‌کنند. در واقع با طراحی وب جاوا اسکریپت شما میتوانید به طیف وسیعی از مخاطبان و مشتریان خدمت‌رسانی کنید.

دیگر مزیت مهم طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت این است که از بار سرور کاسته و به دنبال آن عملکرد وب سایت بهبود می‌یابد. طراحی وب جاوا اسکریپت این مزیت را مدیون ویژگی سمت کلاینت یا Client Side خود است.

سومین مزیت طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت دسترسی به frameworkهای پرشمار در اکوسیستم وسیع جاوا اسکریپت است. بدین ترتیب نحوه طراحی وب سایت می‌تواند مطابق نیازهای فروشگاه به سادگی تغییر کند.

آخرین مزیت طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم امکان استفاده یکپارچه از جاوا اسکریپت، CSS و HTML است. با استفاده از این ترکیب تعامل و پاسخ‌گویی را با کیفیتی بالا ممکن می‌سازد.

آیا طراحی سایت با جاوا اسکریپت مشکل است؟

طراحی وب جاوا اسکریپت برای یک سایت فروشگاهی می‌تواند بسیار ساده یا سخت و پیچیده باشد. این در وهله‌ی اول وابسته به امکاناتی است که شما از وب سایت فروشگاهی خود میخواهید. در درجه‌ی بعد بایستی کار را به کاردان بسپارید. متخصصان ما در مشکات وب با بهترین قیمت و کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت را به انجام می‌رسانند. اگر شما نیز پس از خواندن مزایای طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت به فکر طراحی وب جاوا اسکریپت افتاده‌اید، برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید. به شما اطمینان می‌دهیم سفارش طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت به مشکات وب فروش کسب و کار شما را به قبل و بعد خود تقسیم خواهد کرد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید : @meshkat.web

مطالب مرتبط
هزینه ی طراحی سایت

ترفندهای کاربردی برای کاهش هزینه ی طراحی سایت

هزینه ی طراحی سایت کافی است یک کسب‌وکار کوچک داشته باشید تا به فکر طراحی سایت برای آن بیافتید. وقتی […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی وب سایت زیبا

۱۰ نکته کلیدی برای طراحی وب سایت زیبا که هیچ کس به شما نمی‌گوید

لابد شما هم این ضرب‌المثل را شنیده باشید که می‌گوید «عقل مردم یه چشم‌شان است». این ضرب‌المثل حتی در طراحی […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
خلاقیت در طراحی سایت

خلاقیت در طراحی سایت

توصیه هایی برای خلاقیت در طراحی سایت خلاقیت در هر پروژه‌ای یکی از الزامات است. خلاقیت می‌تواند مسیر پیشرفت و […]

5 دقیقه مطالعه مشاهده