مشکات وب
منو موبایل

مشکات وب

مزایای طراحی سایت چند زبانه چیست؟

مزایای طراحی سایت چند زبانه چیست؟

می‌گویند یادگیری هر زبان دریچه‌ای را از دنیایی تازه به روی فرد باز می‌کند. بعضی دیگر هم می‌گویند که آدمی به تعداد زبان‌هایی که بلد است، تکثیر می‌شود و زندگی تازه می‌یابد. اما اگر بگوییم چند زبانه بودن فقط برای انسان‌ها مزیت ندارد چه می‌گویید؟ در این مقاله از وبلاگ مشکات وب به شما از مزایای طراحی سایت چند زبانه خواهیم گفت و خواهیم گفت تعرفه طراحی سایت چند زبانه چه تفاوتی با تعرفه طراحی سایت تک زبانه دارد. اگر شما هم در فکر این هستید که یک سایت چند زبانه طراحی کنید و کنجکاوید مزایای طراحی سایت چند زبانه را بدانید و آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید!

وب سایت چند زبانه چیست؟

بعضی از وب سایت ها به فراخور محتوا، شرایط و مخاطبان خود به شکلی طراحی می‌شوند که به دو یا چند زبان مختلف قابل استفاده باشند.

در طراحی سایت چند زبانه از چه زبان برنامه نویسی استفاده می‌شود؟

برای طراحی یک وب سایت چند زبانه باید قبل از انتخاب زبان برنامه نویسی، از زبان نشانه گذاری HTML (Hypertext Markup Language) استفاده کرد. برای پیش بردن کار می‌توان به فراخور شرایط و خواسته‌ها زبان های برنامه نویسی گوناگونی انتخاب کرد.
می‌توان گفت که Java Script پرکاربردترین زبان برنامه نویسی برای طراحی وب سایت های دو یا چند زبانه است. با استفاده از جاوا اسکریپت می‌توان منوهای انتخاب زبان را پیاده و محتوای اختصاصی هر زبان را بارگذاری کرد. همچنین با جاوا اسکریپت می‌توان برای بهبود تجربه استفاده از یک وب سایت چند زبانه، ویژگی های تعاملی به سایت افزود.

دیگر زبان برنامه نویسی که استفاده از آن در طراحی سایت چند زبانه متداول است PHP (Hypertext Preprocessor) است. طراحان سایت چند زبانه با استفاده از PHP می‌توانند template های خاص برای هر زبان بسازند. مهم‌ترین مزیت PHP سازگار بودن با پایگاه‌هایی داده گوناگون و سادگی است که توسعه‌ی وب سایت چند زبانه را تسهیل می‌کند.

سومین زبان برنامه نویسی پیشنهادی برای طراحی یک وب سایت چند زبانه Ruby است. تکنیک‌های متعددی در زبان برنامه نویسی ruby می‌توان یافت که برای طراحی وب سایت چند زبانه مفید هستند. پشتیبانی از i18n کمک می‌کند طراحان به سادگی بتوانند محتوای هر زبان را مدیریت کنند و نمایش دهند. همچنین زبان برنامه نویسی Ruby یک کتابخانه داخلی با نام gettext دارد که با به ه گرفتن از آن می‌توان به شکلی حرفه‌ای و مؤثر ترجمه زبان های مختلف وب سایت را مدیریت کرد.

طراحی سایت چند زبانه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

گرچه مزایای طراحی سایت چند زبانه که در ادامه مفصلاً به آن خواهیم پرداخت، ممکن است شما را وسوسه کند تا برای راه انداختن آن اقدام کنید، اما باید بدانید که آیا داشتن وب سایت چند زبانه به درد کسب و کارتان میخورد یا نه. در این بخش از مقاله به چهار گروه کسب‌ و کار می‌پردازیم که داشتم وب سایت چند زبانه به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

۱. هر کشوری به داشتن بعضی از کالاهای مرغوب معروف است. صنایع دستی ایرانی مانند خاتم‌کاری، قلم‌زنی، ترمه و فرش دستباف و کالاهایی چون خاویار، پسته و زعفران ایرانی شهرتی جهانی دارند. اگر شما کسب‌ و کاری مرتبط با این کالاها دارید و می‌خواهید آن را گسترش دهید، طراحی سایت چند زبانه یک راه مؤثر است.

۲. دومین دسته از کسب و کارها که می‌توانند با داشتن سایت چند زبانه پیشرفت خوبی داشته باشند، کسب و کارهای مرتبط با صنعت پذیرایی و خدمت‌رسانی به توریست‌ها است. ممکن است شما صاحب یک هتل باشید، یک مرکز بوم‌گردی را اداره کنید یا حتی مؤسسه‌ای برای برگزاری تورهای گردش در مکان‌های دیدنی شهرتان داشته باشید. همه‌ی این کسب و کارها و بسیاری کسب و کار دیگر مشابه می‌توانند به خوبی از مزایای طراحی سایت چند زبانه بهره بگیرند.

۳. شرکت های فناوری که خدماتی در همین باره ارائه می‌دهند، معمولاً در سطح جهانی مشتریانی دارند. تعداد پرشماری از مشتریان بالقوه شما می‌توانند با بازدید از وب سایت چند زبانه شما به مشتریان بالفعل تبدیل شوند.

۴. تخمین‌ها می‌گویند حدود ۵ میلیون نفر ایرانی خارج از ایران زندگی می‌کنند. ایرانیانی که اقوام، بستگان و دوستانی در کشور خود دارند و دوست دارند در مناسبت‌های گوناگون با هدیه‌ای آن‌ها را خوشحال کنند. بخش بزرگی از این ایرانیان از نسل های دوم و سوم مهاجران هستند که ممکن است به خوبی با زبان فارسی آشنا نباشند، اما همچنان مایل باشند که به عزیزان ساکن ایران خود هدیه بفرستند. اگر شما کسب‌ و کاری مرتبط با گل‌ها و گیاهان، شیرینی و شکلات یا حتی هدایای نفیس یادگاری دارید، بدون شک می‌توانید از مزایای طراحی سایت چند زبانه بهره ببرید.

مزایای طراحی سایت چند زبانه

10 مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه

۱. بدون شک اولین مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه به خصوص برای کسب و کارها، وسعت بخشیدن به طیف مخاطبان و مشتریان در سطح جهانی است. با توجه به تعرفه طراحی سایت چند زبانه، طراحی یک وب سایت چند زبانه سکوی راهیابی شما به بازارهای جهانی با قیمتی مناسب محسوب می‌شود.

۲. دومین مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه افزایش ترافیک وب سایت شما و به دنبال آن افزایش بازدید و بالا رفتن فروش (در صورت داشتن سایت فروشگاهی) است. اگر افراد محتوایی ارزشمند به زبان مادری خود بیابند، احتمالاً آن را به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنند. ورودی بیشتر سایت شما به معنی بهبود رتبه شما در رتبه‌بندی یا رنکینگ گوگل است.

۳. در مقاله های پیشین مشکات وب نیز به طور مختصر درباره UX صحبت کرده‌ایم. بهبود تجربه کاربری یا User Experience از دیگر مزایای طراحی سایت چند زبانه است.

۴. چهارمین مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه افزایش اعتبار و اعتماد کاربران به کسب و کار و برند شما است. با طراحی یک وب سایت دو یا چند زبانه شما به مخاطبان خود این پیام را می‌دهید که برای تنوع آنان ارزش قائل هستید و کسب و کارتان قادر به ارائه‌ خدمت در وسعت و کلاس جهانی است. در چنین شرایطی مخاطبان بهتر و بیشتر از قبل به کسب و کارتان اعتماد خواهند کرد.

۵. پنجمین مزیت از مزایای طراحی سایت چند زبانه بهبود بخشیدن سئوی ساست شما است. سئو (search engine optimization; SEO) سایت شما به دلیل در بر داشتن کلمات کلیدی به زبان های گوناگون بهبود می‌یابد. به این شکل وضعیت شما در جست‌وجوی جهانی بهتر می‌شود و ترافیک ارگانیک بهتری خواهید داشت. ترافیک ارگانیک به تعداد بازدیدهایی از سایت اشاره دارد که از سوی منابع غیر تبلیغاتی کسب کرده باشید.

۶. هر کسب و کاری با هر اندازه، علاقه دارد مشارکت تجاری به خصوص در سطح جهانی داشته باشد؛ تسهیل مشارکت تجاری جهانی ششمین مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه است.

۷. تا اینجا به شش مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه اشاره کرده‌ایم. با این حال هفتمین مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه یکی از جالب‌ترین موارد است. هیچ کسب و کاری نیست که نخواهد تصویر بهتر و مثبت‌تری از خود ارائه دهد. شما با راه انداختن یک وب سایت چند زبانه تصویری از یک برند فراگیر، جهانی و مشتری محور به مشتریان خود ارائه می‌دهید.

۸. هشتمین مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه، دسترسی به بازارهای تازه است. کشورهای مختلفی (چه توسعه‌یافته و چه در حال توسعه) هستند که می‌توانند بازار خوبی برای عرضه‌ی خدمات و محصولات شما باشند.

۹. نهمین مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه بهبود نرخ تبدیل یا Conversion Rate سایت شما است. شما مخاطبان گوناگون را جذب می‌کنید تا دست به اقدامی مخصوص که مد نظرتان است بزنند. این اقدام در وب سایت های فروش معمولاً خرید کردن یا خرید اشتراک است. طراحی کردن وب سایت چند زبانه نرخ تبدیل وب سایت شما را بهبود می‌دهد، زیرا مخاطبان با گرفتن اطلاعات دقیق به زبان خودشان، تمایل بیشتری به خرید نشان می‌دهند.

۱۰. دهمین مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه که آخرین مورد از مزایای طراحی سایت چند زبانه است. داشتن یک وب سایت چند زبانه به شما امکان می‌دهد تا رفتار مخاطبان خود با زبان‌ مادری مختلف را به شکل دقیق و آناری بررسی و تحلیل کنید. نتایج این بررسی‌ها می‌توانند راهبرد بازاریابی شما را در کشورهای گوناگون تعیین کنند.

از این که تا این بخش از مقاله همراه ما بوده‌اید، سپاس‌گزاریم. شاید جالب باشد که بدانید مزایای طراحی سایت چند زبانه به همین جا ختم نمی‌شود. با این حال متناسب با این همه موارد متنوع مزایای طراحی سایت چند زبانه می‌توان گفت اختلاف قیمت طراحی سایت چند زبانه با سایت یک زبانه نوعی سرمایه‌گذاری است.

اگر می‌خواهید به طور دقیق از تعرفه طراحی سایت چند زبانه و شرایط آن آگاه شوید، لطفاً با متخصصان ما در مشکات وب تماس بگیرید و به صورت رایگان با آنان مشورت کنید.

021-88062931 | 021-9103068 داخلی 1

مارا در اینستاگرام دنبال کنید : @meshkat.web

مطالب مرتبط
هزینه ی طراحی سایت

ترفندهای کاربردی برای کاهش هزینه ی طراحی سایت

هزینه ی طراحی سایت کافی است یک کسب‌وکار کوچک داشته باشید تا به فکر طراحی سایت برای آن بیافتید. وقتی […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی وب سایت زیبا

۱۰ نکته کلیدی برای طراحی وب سایت زیبا که هیچ کس به شما نمی‌گوید

لابد شما هم این ضرب‌المثل را شنیده باشید که می‌گوید «عقل مردم یه چشم‌شان است». این ضرب‌المثل حتی در طراحی […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
خلاقیت در طراحی سایت

خلاقیت در طراحی سایت

توصیه هایی برای خلاقیت در طراحی سایت خلاقیت در هر پروژه‌ای یکی از الزامات است. خلاقیت می‌تواند مسیر پیشرفت و […]

5 دقیقه مطالعه مشاهده