مشکات وب
منو موبایل

مشکات وب

5 مزیت و 3 عیب طراحی سایت با وردپرس

۱. طراحی سایت با وردپرس یک پلتفرم متن باز (open source) میباشد

متن باز بودن وردپرس به‌این مفهوم میباشد که توسعه و گسترش دهندگان اینترنت قادر هستند، کدهای مورد نیاز خویش را به آن اضافه نمایند و آن را در دست دیگر افراد بگذارند.

براین اساس اشخاص برای طراحی سایت با وردپرسی احتیاجی به کد نویسی از پایه را ندارند. این قابلیت و امکان جزء مزایای وردپرس به حساب می‌آید، اما بایستی به‌این نکته دقت کرد که‌این مسئله میتواند تا حدودی امنیت وب سایت و کارایی آن را به خطر انداخته و بکارگیری از کدهای نادرست که به وسیله سایر افراد نوشته می‌‌شود میتواند سبب عدم کارایی درست سایت شود.

۲. سهولت در مدیریت و راحتی در طراحی سایت با وردپرس

هر شخصی با حداقل داده های فنی در مورد برنامه نویسی قادر است وردپرس را نصب و قالب مورد نظر خویش را طراحی نماید. همینطور وردپرس به جهت دارا بودن یک رابط بصری توانسته است مراحل افزودن صفحه های جدید، مدیریت پست‌ها، بارگذاری تصاویر و … را بیش تر ازقبل آسان نماید.

برای ساخت یک وب سایت وردپرسی فقط به یک مرورگر متصل به نت نیاز میباشد و طراح به سادگی میتواند فعالیت پباده سازی خویش را شروع کند.

۳. تنوع در پلاگین‌ها (plugin)

طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت با وردپرس

یکی دیگر از اصلی ترین مزیت ‌های وردپرس، داشتن تعداد متعددی پلاگین میباشد. هر شخص بنا بر نیاز خویش قادر است از این پلاگین‌ها به کارگیری نماید. بیشتر این پلاگین‌ها به طور مجانی ارائه گردیده‌اند و پلاگین‌های غیر مجانی نیز با قیمت مطلوب در دست طراحان میباشد.

۴. قابلیت و امکان گسترش پذیری معمولی و سریع

با وردپرس هر طراح قادر است به سادگی و با صرف مدت زمان کم، وب سایت خویش را گسترش داده و با نصب پلاگین‌های گوناگون، بر کارایی وب سایت خویش اضافه کند. همینطور با دقت به اینکه وردپرس در آغاز برای وبلاگ نویسی ایجاد گردیده، قابلیت‌های وبلاگ نویسی بالایی دارا است که در‌این میان می توان به فعال سازی اشتراک آدرس اینترنتی Rss در وبلاگ، امکان تثبیت کامنت به وسیله کاربران و … اشاره نمود.

۵. انعطاف پذیری در طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس
طراحی وب سایت با وردپرس

وردپرس پلتفرمی به طور کامل انعطاف‌پذیر بوده و قابلیت و امکان شخصی‌سازی بر‌پایه ذوق و سلیقه مشتری را دارا است. با نصب پلاگین‌ها و تغییر و تحول در ظاهر وب سایت و طراحی وب ریسپانسیو میتوان یک وب سایت بدون نقص و منحصر به فردی با بقیه وب سایت‌های وردپرسی ساخت.
همینطور وب سایت‌های وردپرسی خیلی مقیاس پذیر می باشند، به این شکل که طراح قادر است هزاران صفحه جدید در وب سایت تولید کرده و نگران کارایی وب سایت نباشند. در ضمن مدیر وب سایت قادر است، یوزرهای گوناگونی را تحت عنوان رئیس در وب سایت تعریف و به هر یک از آنان دسترسی گوناگونی را اطلاق نماید.

برای بروزرسانی وب سایت و پلاگین‌ها احتیاجی به طراح وب سایت و اپ نویس نبوده و آپدیت و بروزرسانی به آسانی صورت می گیرد. تا اینجا به ارزیابی بعضی از مزایای طراحی سایت با وردپرس پرداخته شد. اما در کنار هر مزیتی، معایبی هم وجود دارد.
در اولِ محتوا در کنار مزیت، متن باز بودن وردپرس، به ایرادات امنیتی این مسئله هم تا حدودی پرداخته شد. ولی قابل ذکر میباشد که بکارگیری از یک طراح و اپ نویس مجرب میتواند این ایراد را رفع نماید. اما به طبع اشخاص مبتدی و بی‌تجربه، نمیتواند ایرادات این چنینی را رفع نماید.

معایب ساخت وب سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس
معایب طراحی سایت در وردپرس

۱. افزونه بیشتر، سرعت وبسایت کمتر

پلاگین‌ها قادر هستند تجهیزات متعددی را به وب سایت شما اضافه نمایند. البته بایستی در لحاظ داشت که در صورت بکارگیری به طور همزمان از تعداد متعددی پلاگین، سرعت وب سایت کم می شود و این میتواند سبب بروز خلل در کارایی وب سایت شود.

۲. آپدیت های مداوم وردپرس

به طور دوره‌ای ورژن‌های جدید، قالب‌ها و پلاگین‌های خویش را ارائه می‌نماید. با آپدیت این تجهیزات، بایستی انتظار تغییر و تحول در ظاهر و کارایی پلاگین‌ها و قالب را داشت. پس برای بهبود شرایط پس از آپدیت نیاز به یک طراح وب سایت و اپ نویس مجرب دارید تا در صورت وجود هرگونه خلل، نسبت به عیب یابی آن مبادرت و ایرادات را رفع کند.

۳. به کارگیری بیش از حد از منابع

نصب تعداد زیاد پلاگین به دلیل بالابردن تجهیزات سایت، سبب به کارگیری بیش از حد از منابع سرور گردیده و معمولا وب سایت احتیاج به افزایش سرویس میزبانی خواهد داشت.
در اولِ محتوا  بیان شد که بعضی از کمپانی‌های دارای اعتبار ارائه دهنده سرویس های میزبانی وبسایت، در سبد محصول های خویش، سرویس هاست وردپرسی ارائه می‌نمایند و با درنظر گرفتن یک سرور مطلوب برای وب سایت‌هایی با این پلتفرم تا حد متعددی ایرادات این چنینی را برطرف کرده‌اند.
با نگاه کلی میتوان به‌این نتایج رسید که وردپرس قادر است یک پلت فرم عالی برای طراحی وب سایت‌ فروشگاهی و طراحی وب شرکتی باشد و همه ی معایب آن به آسانی به وسیله یک گروه پباده سازی مجرب قابل رفع است. براین اساس طراحی سایت با وردپرس گزینش قابل قبولی است.مشکات وب کلیه خدمات مربوط به وبسایت های وردپرسی از طراحی تا توسعه و پشتیبانی و اشکال زدایی را به شما مشتریان عزیز ارائه میکند.

مطالب مرتبط
طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت

همه چیز درباره طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت

طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت تکنولوژی چنان در زندگی ما جای خود را باز کرده است، که نمی‌توانیم حتی […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت

طراحی سایت

با توجه به اهمیت دنیای رسانه و دیجیتال در ماهیت زندگی بشر و تمامی فعالیت¬های در حال انجام، طراحی سایت به یکی از مهم¬ترین خدمات تحت وب تبدیل شده است.

6 دقیقه مطالعه مشاهده

طراحی سایت با پایتون

طراحی سایت با پایتون یکی دیگر از زبان‌هایی است که اکثری از اپ نویس ها از آن بکارگیری می‌نمایند. از […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده