مشکات وب
منو موبایل

مشکات وب

ترفندهای کاربردی برای کاهش هزینه ی طراحی سایت

هزینه ی طراحی سایت

کافی است یک کسب‌وکار کوچک داشته باشید تا به فکر طراحی سایت برای آن بیافتید. وقتی چنین تصمیمی می‌گیرید احتمالاً سؤالات بسیاری ذهن‌تان را درگیر می‌کند و یکی از مهم‌ترین سؤالات این است؛ طراحی یک سایت چقدر هزینه دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سؤال داد و عدد پاسخ با توجه به فاکتورهای زیادی می‌تواند تغییر کند. این که چگونه وب سایتی می‌خواهید، چه امکاناتی لازم دارید، انتظارات‌تان از وب سایت چیست و چه فرد یا گروهی را برای طراحی وب سایت انتخاب می‌کنید و البته عوامل بسیار زیاد دیگری، هزینه ی طراحی وب سایت شما را تعیین می‌کند. پیشنهاد ما این است که برای اطلاع از هزینه ی طراحی سایت مد نظرتان، با کارشناسان ما در مشکات وب مشورت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن به پاسخ برسید. با این حال کسی که سفارش طراحی وب سایت می‌دهد، هیچ وقت از این که بتواند هزینه‌ها را مدیریت کند و بکاهد ناراحت نخواهد شد. به همین دلیل در این مقاله از وبلاگ مشکات وب به شما راهکارهایی کاربردی ارائه می‌کنیم تا بتوانید بدون کم شدن کیفیت از هزینه ی طراحی سایت کم کنید.

هزینه ی طراحی سایت

هزینه ی طراحی سایت در کدام بخش‌ها بیشتر است؟

همانطور که در بالا گفته شد، نمی‌توان پاسخ دقیق و قاطع به سؤال «طراحی یک سایت چقدر هزینه دارد؟» داد. اما می‌توان گفت که هزینه ی طراحی وب سایت در کدام بخش‌ها بیشتر است. پاسخ این سؤال می‌تواند به شما کمک بزرگی در کاهش و تخصیص بهتر هزینه‌ها کند.

۱. توسعه‌ فرانت اند (Front End Development):

توسعه فرانت اند شامل UI (User Interface) و UX (User Experience) سایت شما است. یکی از مهم‌ترین اجزاء توسعه فرانت اند HTML است که چارچوب اصلی و محتوای هر صفحه وب را معلوم می‌کند. میزان پیچیدگی کد HTML یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده‌ی هزینه ی طراحی سایت است. هزینه‌ی طراحی سایت و توسعه فرانت اند خصوصاً وقتی افزایش می‌یابد که عناصر سفارشی یا ویژگی‌های تعاملی به سایت اضافه شود که به تکنیک‌های کدنویسی پیشرفته‌تری نیاز دارد.

۲. توسعه بک اند (Back End Development):

در پاراگراف قبل گفتیم که محتوا و ساختار اصلی صفحات وب با HTML ساخته می‌شود. اما تعامل و عملکرد درست صفحات وب با توسعه بک اند انجام می‌شود. برای این هدف می‌توان از زبان‌های برنامه نویسی متعددی مانند PHP، Ruby و Python استفاده کرد. یکپارچه سازی پایگاه داده برنامه نویسی سمت سرور و CMS از مهم‌ترین وظایف توسعه بک اند است. این بخش از طراحی وب سایت اگرچه بر هزینه ی طراحی سایت اثرگذار است اما به اندازه توسعه فرانت اند پرخرج نیست.

۳. طراحی گرافیکی و عناصر بصری:

سایت شما باید در کنار داشتن عملکرد روان و خوب، از نظر بصری نیز زیبا و جذاب به نظر برسد. طراحی لوگو، تصاویر، گرافیک‌های اختصاصی و هویت بصری برند کاربران را به سایت شما جذب می‌کند و تجربه‌ی کاربری مثبتی برای‌شان به جا می‌گذارد. طراحی گرافیکی سایت نیز از بخش‌های مهم و نسبتاً سنگین در هزینه ی طراحی سایت است. به خصوص اگر طراحی‌های پیچیده یا اختصاصی و تصویرسازی ویژه برای سایت بخواهید، این هزینه بیشتر نیز خواهد شد.

۴. محتوای متنی و غیرمتنی:

برای این که مخاطبان را جذب کنید و در موتورهای جست‌وجو به شکل بهینه‌ای به کاربران نشان داده شوید (SEO) باید به محتوای متنی سایت اهمیت خاصی بدهید. نوشتن مقالات خواندنی برای وبلاگ و تولید ویدئوهای جذاب از کارهایی‌ است که یک کپی‌رایتر یا تولید کننده محتوا انجام می‌دهد. کاهش این بخش از هزینه ی طراحی سایت چندان آسان نیست و بستگی به تجربیات و مهارت‌های نیرویی دارد که استخدام می‌کنید.

چند ترفند کاربردی برای کاهش هزینه ی طراحی سایت

حالا که فهمیده‌ایم نمی‌توان به طور دقیق گفت طراحی یک سایت چقدر هزینه دارد و همچنین می‌دانیم هزینه ی طراحی وب سایت در کدام بخش‌ها سنگین‌تر است، بد نیست به چند ترفند بپردازیم که از کیفیت و کارایی سایت کم نمی‌کنند اما در عین حال هزینه ی طراحی سایت را تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهند.

۱. اولین و مهم‌ترین قدم برای کاهش هزینه ی طراحی سایت این است که انتظارات، اولویت‌ها و اهداف‌تان را واضح و روشن تعریف کنید. به این ترتیب از بی‌راهه رفتن، تجدید نظرهای مداوم و هدر رفتن وقت، انرژی و زمان پیشگیری می‌کنید. در این بخش می‌توانید با متخصصان معتمدانهم مشورت کنید.

۲. سفارشی سازی را تا حد ممکن کاهش دهید. بله، البته که همه با فکر یک وب سایت ویژه با امکانات سفارشی به شدت وسوسه می‌شوند، اما صرف نظر از آن می‌تواند هزینه‌های شما را شدیداً کاهش دهد. این به معنای این نیست که هیچ‌گونه سفارشی سازی در طراحی سایت خود نداشته باشید، بلکه به معنای آن است که در سفارشی سازی معقول و معتدل رفتار کنید. استفاده از قالب‌های آماده با بعضی تغییرات راه حلی است که تقریباً همیشه به خوبی جواب می‌دهد.

۳. یکی دیگر از راه‌ها برای کاستن هزینه ی طراحی سایت این است که ناوبری را ساده کنید. ساختارهای ناوبری پیچیده می‌تواند هزینه‌های توسعه را بالا ببرد. با ساده کردن ناوبری وب سایت خود می‌توانید زمان و هزینه لازم برای طراحی و توسعه را کاهش دهید.

۴. از دیگر ترفندهای ساده برای کم کردن هزینه ی طراحی سایت، همکاری با فریلنسرها است. این روزها پلتفرم‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها پروژه تعریف کنید و از میان نرخ‌های رقابتی، بهترین را برگزینید.

۵. یکی از راهکارهای به ظاهر بی‌ربط که از هزینه ی طراحی سایت و نگهداری آن کم می‌کند، به روز رسانی منظم آن است. این کار عملکرد و امنیت وب سایت شما را همواره در سطح بالا نگه می‌دارد و از مشکلاتی که می‌توانند راه‌حل‌های پرهزینه داشته باشند، جلوگیری می‌کنند.

۶. یک پالت رنگی ساده انتخاب کنید. با این کار فرآیند طراحی گرافیکی ساده‌تر و هزینه ی طراحی سایت کمتر می‌شود. فراموش نکنید که زیبایی در سادگی است.

۷. از یک طراحی واکنش‌ گرا (responsive) استفاده کنید. به این ترتیب سایت به طور خودکار با صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف منطبق می‌شود و نیازی به طراحی نسخه موبایلی نخواهید داشت و در نتیجه هزینه ی طراحی سایت کاهش می‌یابد.

۸. برای مدیریت بهتر هزینه ی طراحی سایت مرحله به مرحله پیش بروید. یعنی به جای یکباره طراحی کردن کل وب سایت، یک وب سایت با ویژگی‌های ضروری طراحی کنید و در طول زمان آن را توسعه و بهبود بخشید.

۹. از استفاده‌ بیش از حد از انیمیشن‌ها خودداری کنید. انیمیشن گرچه جذابیت فراوانی به سایت اضافه می‌کند اما سرعت بارگذاری سایت را کاهش و هزینه‌های توسعه را افزایش می‌دهد. برای صرفه‌جویی در هزینه ی طراحی سایت از انیمیشن به صورت بهینه استفاده کنید.

۱۰. از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید. این سیستم‌ها با ارائه‌ی قالب‌های آماده امکان مدیریت آسان، باعث صرفه‌جویی در هزینه ی طراحی سایت و زمان و انرژی شما می‌شوند.

برای دریافت مشاوره طراحی سایت با ما تماس بگیرید :

021-88062931 | 021-91030568 | info@meshkatweb.com | اینستاگرام ما

مطالب مرتبط
طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت

همه چیز درباره طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت

طراحی سایت فروشگاهی با جاوا اسکریپت تکنولوژی چنان در زندگی ما جای خود را باز کرده است، که نمی‌توانیم حتی […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی وب سایت زیبا

۱۰ نکته کلیدی برای طراحی وب سایت زیبا که هیچ کس به شما نمی‌گوید

لابد شما هم این ضرب‌المثل را شنیده باشید که می‌گوید «عقل مردم یه چشم‌شان است». این ضرب‌المثل حتی در طراحی […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
خلاقیت در طراحی سایت

خلاقیت در طراحی سایت

توصیه هایی برای خلاقیت در طراحی سایت خلاقیت در هر پروژه‌ای یکی از الزامات است. خلاقیت می‌تواند مسیر پیشرفت و […]

5 دقیقه مطالعه مشاهده